Advokátní kancelář

18. 2. 2025

Nové technologie zjednodušují a urychlují pracovní procesy. Jedním z takových nástrojů je digitální podpis využívaný pro elektronické podepisování dokumentů.  

 

Co je digitální podpis?  

Digitální podpis je moderní alternativou vlastnoručního podpisu, která má stejnou právní platnost. Umožňuje podepisovat dokumenty bez nutnosti tisku, skenování nebo fyzického doručování, což přináší výraznou úsporu času i nákladů. 

 

Úrovně elektronických podpisů dle české legislativy:  

  1. Prostý elektronický podpis  
    • Stačí k uzavírání běžných smluv na dálku.  
    • Může jít o jméno a příjmení v emailu nebo o scan vlastnoručního podpisu.   
       
  2. Zaručený elektronický podpis  
    • Zaručuje, že obsah dokumentu nelze po podepsání měnit.  
    • Musí být založen na kvalifikovaném certifikátu vydaném certifikovaným orgánem.  
       
  3. Uznávaný elektronický podpis  
    • Používá se např. pro dokumenty odesílané datovou schránkou.  
    • Je rovnocenný úředně ověřenému podpisu a garantuje pravost dokumentu i identitu odesílatele.  
       
  4. Kvalifikovaný elektronický podpis  
    • Nejvyšší forma elektronického podpisu.  
    • Certifikát je uložen na čipové kartě nebo USB tokenu.  
    • Pro podepsání musíte mít fyzicky čip nebo token, použít čtečku a odpovídající software.  
    • Tento podpis je dle nařízení eIDAS uznáván ve všech zemích EU.  

Proč jsme se rozhodli pro Signi?  

Při hledání vhodného nástroje pro digitální podpisy jsme vyzkoušeli několik platforem. Signi se nám osvědčila svou jednoduchostí, bezpečností a kompatibilitou se systémy.  

Konkrétní výhody Signi:  

  1. Výběr vhodného typu podpisu pro každý dokument  
    • Umožňuje nastavit různé podpisové scénáře.  
    • Obsahuje vzory dokumentů a zajistí soulad s legislativou. 
       
  2. Dlouhodobá archivace  
    • Signi archivuje dokumenty nejméně 10 let dle zákona č. 297/2016 Sb.  
    • Certifikáty k podepsaným dokumentům uchovává po dobu dalších 15 let.  
       
  3. Vzdálená identifikace  
    • Umožňuje uzavírání smluv na dálku.  
    • Celý proces je automatizovaný, rychlý a bez zbytečných komplikací.  
       
  4. Schvalovací a podpisové workflow  
    • Zjednodušuje schvalovací procesy a eliminuje potřebu fyzického podpisu.  
    • Vše probíhá online, což šetří čas a snižuje administrativní náklady.  


Elektronické podpisy zjednodušují administrativu, šetří čas a snižují náklady. Díky nim je práce rychlejší, přehlednější a bezpečnější. My jsme si vybrali Signi z důvodů popsaných výše. A co vy? 

Mgr. Klára Kulovaná

Mgr. Klára Kulovaná

právnička

Praha
Brno
Blansko
Účetnictví
IT
Finance
Audit
Advokátní kancelář

Chcete se s námi potkat?

Pokud se s námi chcete setkat osobně, vyplňte prosím následující formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

*
*

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zpravodaj

Buďte první, kdo bude vědět o všech našich novinkách.